Citat ur mitt kommande försvarstal inför A(n)grip(P)a(rna)

Neurotic_perfectionism Bilden lånad från internet

"There is no evidence that perfectionism occurs more often in gifted students. However, many gifted students experience some negative perfectionist tendencies at some point in their lives. When these tendencies lead to constant expectations or demands for excellence, parents and teachers should seek therapy for the students or intervene to help them cope with the struggle." —Teri Cooper Brown

Intervenerar "styvpappas"* vänner samt mina släktingar, för att hjälpa mig att bli av med mitt neurotiska beteende? Mitt svar blir, att vännerna fortsätter med att bemöta mig med negativa förväntningar, samt att majoriteteten av mina anhöriga gör detsamma!

(*"Styvpappa" visar sig gärna på styva linan, dock inte som lindansare. Han går i varje fall gärna på cirkus, kanske han har Silbersky som förebild?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0