De mest avskyvärda och otrevliga jag någonsin träffat.

De mest avskyvärda och otrevliga jag någonsin träffat, är läkaren Sven, och hans fru Stina. Stina hette som barn Rosén. När hon ringde i maj, till min "fångvaktare", presenterade hon sig med efternamnet Olsson, trots att hon i själva verket heter något annat! (Jag undrar om inte Sven en gång i tiden utbildade sig till djurskötare, eller något i den stilen.)

Jag har dragit mig till minnes, att "fångvaktaren", i vars klor jag råkade 1987, för länge sedan lurade mig att vittna till Svens fördel. Detta gjorde jag, trots att jag, mig veterligen, aldrig hade träffat Sven på den tiden. Jag litade blint på "fångvaktaren"!

Sven är en Besserwisser av högsta rang! Hu! Dessutom är han uppenbarligen lättlurad!

I maj 1995 dömdes en släkting(?) till Sven, för tre (eg. fyra - han rånade samma bank två ggr) bankrån, till sju års fängelse. Tre veckor efter hovrättsförhandligen, från vilken han blev fritagen(!), begick han ännu ett bankrån! Släktingen har även rånat ett postkontor. Dåligt DNA, tror jag, som råkat ut för Sven!

Har någon hört Sven anropa, i lokalradion, när något gått honom emot på jobbet!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0