Dagbok

Måndagen den 14/9, 8:34 tittar jag på kl.. Jag sitter då på WC och kissar, nyss uppstigen. Jag la' mig halv 3 i natt. En okänd kvinna ringde kl. 7:23.

8:38 - 8:58 svarar jag på en annons.

8:58 - 9:03 finslipar jag ett inlägg på bloggen.

Frukost följer? Nej, jag skulle kolla en adress, samt vem det var som ringde mig på morgonen! Kl. är nu 9:05. Nu har jag kollat adressen, samt skickat ett sms (via datorn). Jag har 1295,8 MB kvar att surfa för. Tjejen som ringde sa' att hon hette Jessica, men enligt eniro.se hette hon Elisabet! Denna vann biljetter, för snart 2 år se'n. Hon, eller en namne, jobbar, eller har jobbat i Norge.

Kl. är 9:31, "styvpappa" kom nyss in, han står över mig o. pratar. Katten vill ut. 
Kl. är 9:45. Kattlådan är nystädad.

9:53 sätter jag på Louis Armstrong - Danny Kaye, som sjunger "When the saints...". "Styvpappa" hänger fortfarande över mig. Saldo 1288,3 MB.

10:08 Supersökningen är redan gjord. Nu skulle jag bara kolla om mina vänner gjort något. Faller för frestelsen att se en filmsnutt på YouTube.

10:29 har jag demonstrerat "kejsarinnans nya kläder". Nu ska jag ringa postorderföretaget, och rätta till felen.

10:39 ringer en "medicinkvinna" på dörren.

10:41 avslutade jag samtalet med postorderföretaget. Nu äntligen frukostdags! 4 skivor Fiberrost är eg. för mkt, men nu är jag hungrig! Skulle eg. fortsatt att baka mitt eget bröd, om inte "styvpappa" hade kommit hem med en trasig påse rågsikt!

11:12 "Medicinkvinnan" har gått. "Styvpappa" vill att jag tar reda på något, åt honom. 11:15 slutar jag leta i "Tidigare". På 6 minuter är "Styvpappas" uppdrag sedan utfört.

"Styvpappa" pratar nästan oavbrutet. Dessutom tror han att jag är tankeläsare, vilket jag inte är! Jobbigt med folk som inte tänker på att jag har ett eget liv att leva, och en egen tankevärld - mina planer, funderingar (och drömmar)!

11:52 Kaffet har kallnat (det blir/är värre när kärleken, hos de flesta, har kallnat!).

Jag trodde jag skulle kunna lägga in dagboksanteckningar under en egen rubrik, men jag fick tji! Jag har en macka kvar att äta, kaffet värmer jag såklart i mikron. 

12:06 sätter jag mig för att leta efter en bild på internet. Mackan är uppäten.

12:54 har jag druckit en kopp kaffe till, och fallit för frestelsen att göra ett nytt inlägg!

Kl. 13:03, när jag finslipat inlägget, drar jag surfstickan ur datorn! Katten påkallar nu min uppmärksamhet.

Kl. 13:34, när jag rensat min blogg, ska jag så ge mig ut på en promenad, med en liten "terrorist"!

Kl. är 14:33, jag tar av mig jackan. Har varit ute med min bäste vän, sedan 13:45.

14:37 sätter jag mig vid datorn, utan att stoppa in surfstickan. Efter 5 minuter känner jag mig starkt frestad att inmundiga en mandelkubb, för att därefter steka en flundra. För en gångs skull är jag ståndaktig i frestelsen.
Efter att ha fört in några rader i "loggboken", är kl. nu 14:56. Jag ska nu se om jag på internet kan hitta recept på någon lämplig fisksås. Kl. 15:03 har jag bestämt mig för att göra citronsås. Receptet hämtade jag från http://www.fiskbasen.se/sas1.html (jag kombinerade Ljus Grundsås med Citronsås).
Kl. 15:44 sätter jag mig så för att äta stekt flundra, med kokt potatis och fisksås.

Mja, nästa gång ska jag nog inte ta lika mkt citron i såsen (jag använde fiskbuljong på tärning, som bas). Kisse fick smaka lite, och tyckte maten var god. Det verkar som om endast mat kan få tyst på honom just nu. På fredag har jag tid hos veterinär, för en ny hormonspruta. 

Nu, när kl. är 16:03, vankas det kräm! Jag brukar ta kaffegrädde till, när sådan finns i kylen. Nu får det bli lättmjölk, för jag behöver gå ner i vikt. Efter efterrätten ska jag vila middag. Jag siktar på körövning ikväll. Hoppas denna inte är inställd! 

Jag unnade mig en mandelkubb, till kaffet "på maten".

Kl. 17:55, nyss uppstigen efter middagsvilan, får jag pos. besked. Körövningen är inte inställd. (Vid datorn fascineras jag först av den animerade bilden från cdn.optmd.com, med fiskar i vattnet, och en svart katt, i en underbart vacker omgivning.) Middagsvilan (inledd 16:45) avkortades, trots att jag så väl hade behövt ta igen sömn från i natt. "Styvpappa" snarkade nämligen i rummet bredvid. Jag måste byta batterier i min miniradio, som jag lyssnar på både dag och, vid behov, natt.

18:14 reser jag mig från datorn, och ringer 2 tfn-samtal.

Vad snopet! Det gick ingen buss ikväll! Tittar upp till negressen, men hon hade inte heller kommit iväg (för hennes del hade det varit 1:a gången, tror jag) till körövningen - skulle lägga pojken.

Efter återkomsten dricker jag kaffe.

Jag övar gospelsång vid datorn istället, detta befinns vara mycket mer välgörande, Speciellt om inte "styvpappa" hade irriterat mig, med sin närvaro!

I 10 minuters tid, fram till 22:56, begrundar jag inläggen på min blogg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0