Vem tröstade knyttet* (dvs mig)?

Särskild enhet bör utreda anmälda poliser - nyheten kom kl 3, natten till idag. Jag citerar. "Förra året gjordes fler än 4 400 anmälningar där polisanställda misstänktes för brott..." "Få av anmälningarna mot poliser leder till åtal. Förra året väcktes 64 åtal." (http://mobil.sr.se/site/index.aspx?artikel=2844362&unitid=83&offset=8)

Själv gjorde jag en anmälan (till polisernas ansvarsnämnd i Stockholm), efter en händelse på natten till Valentin 1992. Dessvärre blev jag, brottsoffret, inte ens kallad till Regionåklagarmyndigheten (nu nerlagd)!!!

Idag fick jag 2 sms från en av mina bröder. I det ena skrev han "du kan inte ändra det du drabbats av...", och vidare " Ditt tankeliv riskerar att förlamas" (denna gången gäller det inte poliser) samt "Förlåtelse av dig själv + skugg-människorna [brorsans ord, nota bene] ur det förflutna..."

Jag tror på en Gud, som är helig och varm,
som ger kampglöd och identitet,
en helande Gud som gör trasigt till helt,
som stärker till medvetenhet.


Jag tror på en Gud, som gråter med mig,
när jag gråter så allting är gråt,
en tröstande Gud som kan trösta likt den,
som väntar tills gråten gått åt.


Jag tror på en Gud, som bor inom mig
(och som bor i allt utanför),
en skrattande Gud som vill skratta med mig,
som lever med mig när jag dör.
(http://www.svenskakyrkan.se/tcrot/Liturgi/Plockmaterial/5_trosbekannelse.htm)

*Vem ska trösta knyttet? är en bilderbok från 1960, som skrevs och illustrerades av Tove Jansson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0