Hat, hat och åter hat. Detta möttes jag av i PK Trbg, förra söndagen! Av med hatten för mig!

Om jag orkar, ska jag senare, här på bloggen, lite mer detaljerat berätta, hur fruktansvärt illa behandlad jag blev i PK i Trbg, förra söndagen.

Man väntar nu antagligen på att jag ska dö, alt. försvinna på annat sätt (kvinnan angav, i gudstjänsten, sättet!). Hu! Mitt testamente är skrivet till Svenska Journalens Läkarmission. Jag hade inte planerat att dö, utan tänkte leva, och förkunna Herrens väl(diga)gärningar*! Inte ett öre, tänker jag NÅGONSIN ge till p.-vännerna i Trbg!

Man har, efter vad det lät, begått hemfridsbrott, och varit in på mitt kontor! (Såvida "styvpappa" inte har släppt in någon på mitt, "husans", rum. Detta förnekar han.)

Jag tror att jag, 2002, kan ha åkt med samma regionbuss, som den aktuella söndagens talare, "Elsvig". Nu drar kvinnan väldigt stora växlar på detta möte, när jag blev nyfiken, eftersom hon, efter vad jag minns, hade Bibeln uppe. Märkligt! Hade jag inte, den gången, börjat prata med kvinnan, hade jag idag kanske varit samma lyckliga kvinna, som 2002!

När jag ringde henne, efter söndagens gudstjänst, var den hemska (jag tror inte jag tog i för mycket nu) människan hård som sten!!! (Hon ljög även!) Margareta Mahl, tidigare ledare för svenska Women Aglow, däremot, gav mig, för många år, sedan rådet att bevara mitt hjärta mjukt. "Att bevara sitt hjärta innebär först och främst att bevara hjärtat mjukt och levande.
" (Citat från en ÖM-församlings gamla hemsida.)

*I åter ären »ett utvalt släkte, ett konungsligt prästerskap, ett heligt folk, ett egendomsfolk», för att I skolen förkunna hans härliga gärningar, hans som har kallat eder från mörkret till sitt underbara ljus. (1 Petrusbrevet 2:9)

Vidare, från Uppenbarelseboken (1:6): "och gjort oss till ett konungadöme, till präster åt sin Gud och Fader, honom tillhör äran och väldet i evigheternas evigheter, amen."

 
 
  BuiltWithNOF  
 
 

webmaster

 
 
 

Datum

Tidpunkt

Kommentar

Söndag 2 maj

11.00

Gudstjänst med Joakim Freiman och Bernt Wiborn. Europaportens musik- och sånglinje. Presentation av cellgruppsarbetet. Extra församlingsmöte!

Söndag 9 maj

11.00

Gudstjänst med Elsvig Liljeberg och Bo Ganslandt. Nattvard

Torsdag 13 maj

9.00

Kristi Himmelsfärdsdag. Gökottan inställd!

Söndag 16 maj

11.00

Gudstjänst med Sam Almqvist, Lund och Kenneth Olofsson

Söndag 23 maj

11.00

Gudstjänst med Joakim Freiman och Bernt Wiborn. Tema Israel. Nattvard

Söndag 30 maj

11.00

Gudstjänst med Joakim Freiman och Kalevi Kiiskinen.

Söndag 6 juni

11.00
17.00

Gudstjänst med Hans och Rebecca Magnusson, USA och Joakim Freiman
Ekumenisk gudstjänst på Nybostrand.

Lördag 12 juni

11.00

Mikael Järlestrand på Stadsparkens scen.

Söndag 13 juni

11.00

Gudstjänst med Joakim Freiman och Staffan Persson

Söndag 20 juni

11.00

Gudstjänst med David Sirviö och Sten Bengtsson

Söndag 27 juni

11.00

Gudstjänst med Joakim Freiman och Bo Ganslandt

 

Programmet uppdateras löpande, så titta in regelbundet för att se ändringar och nyheter!

 
 

[Start] [Hem] [Program] [Bibel]

 

Uppdaterad 2010-05-12


"Ann1" hade skaffat dubbelhaka, kunde jag konstatera. I så måtto(!), har jag således en olycks-syster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0