Kim/Candrahs sjukdom. När börjar mordängeln sitt nya jobb?

För mig är det ingen främmande tanke, att man inte alltid ska hålla liv i människor, med konstlade metoder. (Det var ju människor, som konstruerade respiratorn.) Dock tror jag bestämt, att jag hade valt att leva kvar, om jag hade varit i Kim/Candrah Löfgrens kläder. Det finns så fina hjälpmedel, nu för tiden. (Se nedan.)

Vem/vilka hade misskött Kims andningsvägar, till denna milda grad? (Innan jag började utsättas för massivt förtal, samt hjärntvätt av en soc. psykopat (alt. kommunist), jobbade jag, för en del år sedan, 3 somrar som undersköterska, på en stor IVA.)

Hur kommer det bli i framtiden, när "Kims prejudikat" nu finns!? Hur ofta blir det patienten själv, som bestämmer över liv och död, och inte giriga arvingar? Vi får inte glömma, att det finns gott om onda människor! Vidare, hur ofta kommer patienter, av det huvudsakliga skälet att inte vara en börda för någon, välja att avsluta sitt liv? Jag tycker dessa tankar är skrämmande! Nu dröjer det kanske inte länge, innan mordängeln börjar sitt nya jobb!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.sahlgrenska.gu.se, fann jag en läsvärd pdf-fil. Jag citerar:

"Ungefär hälften av alla med neurofibromatos, NF1 har inlärningssvårigheter, trots att de flesta har en

begåvning inom normalområdet. Lätt utvecklingsstörning kan dock förekomma.

Inlärningssvårigheterna i skolan kan omfatta olika områden och vara av olika svårighetsgrad.

De medför oftast att det tar längre tid och är svårare att lära sig nya

saker. Det är vanligt med brister i den visuospatiella förmågan, det vill säga svårigheter

med att uppfatta form, storlek och djup och att urskilja en figur mot dess bakgrund.

Det är också vanligt med brister i koncentration, uppmärksamhet och uthållighet

och med svårigheter att organisera arbetsuppgifter. Långtidsminnet är ofta gott,

men korttidsminnet är sämre. Det betyder att det krävs mycket träning och upprepning

för att lära in nya saker. Den språkliga utvecklingen kan vara försenad..."

Min kommentar: inte är inlärningssvårigheter ett godtagbart skäl till att avsluta sitt liv!

Fotnot
: Här följer en, av allmänläkare besvarad, fråga, som jag fann på sjukvårdsrådgivningens hemsida. Neurofibromatos/"Von Recklinghausens sjukdom är en tämligen sällsynt ärftlig sjukdom som oftast inte ens uppfattas som en sjukdom av de som har den.

Mest typiskt är hudförändringar, dels pigmentfläckar, som kallas café au lait-fläckar, dels en slags knutor som kallas neurofibrom.
I ögonen kan man få pigmentfläckar på iris, regnbågshinnan, som inte behöver behandlas. Vid enstaka tillfällen kan man också få en försnävning av synfältet på grund av nervknuta på synnerven."


[NF2 är en helt annan och mycket ovanligare

sjukdom. Den har ett allvarligare förlopp än NF1 och innebär att det utvecklas

tumörer på ena eller båda hörselnerverna.]


"Within the next five years, patients who are paralyzed from the neck down, will soon be able to feed themselves using their hands and arms, an expert , John Donoghue has predicted. John Donoghue, of Brown University in Rhode Island is acting as the pioneer in order to make this brilliant technology available." [Häpnadsväckande!] Gå till http://www.healthjockey.com/2006/10/17/brain-implanted-chip-to-help-the-paralyzed-perform-basic-functions/

Till sist, den söta "chihuahuan", som jag såg i TV, kommer kanske att sakna sin matte!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0