Woman on top!

Ibland gäller det att "hålla masken", och att inte "tappa inte sugen". Ikväll ska jag inte ta SATSen i munnen! [Tänk vilket lysande tillfälle kristna* nu får, att förtala mig!]
*via www.kristnabloggar.com

I morse frågade jag, om städfar (eg. stedfar, han städer nämligen sällan, medans jag lagar mat, och bakar) hade vaknat på fel sida. Själv hade jag vaknat på bunden (uttalas, tror jag, [bonnen]). Jag somnade nämligen, trots att jag hade lovat mig själv att det inte skulle upprepas, igen i fåtöljen. Huskatten kunde därmed inte betrakta mig "lide grann från ovan" (dvs ovanpå bröstkorgen), som han annars gör, morgon och kväll, före uppstigande resp. efter sänggående.

Är bonnkatt en ras? [Är amerikansk korthårskatt en ras? Svar ja!!!]

FRÅGA

 

SVAR
Hej!
Jag undrar om "Bonnkatt" är någon ras?

Sanna från Gävle

Hej Sanna
Nej Bonnkatt är ingen ras, begreppet kommer sig av att på bondgårdar så fanns (finns) det alltid katter som råttfångare och katterna var ju inte kastrerade så det blev fler och fler och dom såg väldigt olika ut också, därav namnet.
I dag så kallar vi katter som man inte vet ras eller föräldrar på för huskatter, men det är
egentligen samma sak. Jag är lycklig ägare av två huskatter och dom är mina ögonstenar och så fina men jag hade nog önskat ändå att deras
föräldrar varit kastrerade för det föds för många katter som ingen tar hand om och på tok för många så kallade sommarkatter som sen släpps ut för att klara sig själva när vintern kommer.
Ja det var inte tänkt som någon moralpredikan bara att tankarna kommer. Hoppas att jag rätat ut några frågor för dig.

Kattkramar
"Inger", www.katter.nu



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0