Många år i "djävulens verkstad."



Djävulens verkstad

Gutenberg och boktryckarkonsten

Författare
av Louise A. Vernon
Typ och år (Bok, 1973)
Språk
Svenska
ISBN
ISBN 91-32-11116-9 

E-dur
1. Barnabön

1. Många år ha svunnit hän,
sen du på din moders knän.
Uti skymning mild och skön,
stilla bad din barnabön.

KÖR: Gud som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Lyckan kommer lyckan går,
den Gud älskar lyckan får.

2. Livet blir ej någon dans,
ger dig ingen rosenkrans.
Men när smärtan blir din lön,
minnes du din barnabön.

3. Mor dig drömde ren och sann,
men en dag i synd dig fann.
Det var livets tyngsta rön,
glömd var ju din barnabön.

4. Fly idag till Frälsaren,
än han är din bäste vän.
Vid hans kors på kullens krön,
bed på nytt din barnabön.


Vad menar jag?

"utan wi skole urskulda honom (wår nästa), tänka och tala wäl om honom, och tyda allt till det bästa." (Citat Lilla Katekesen)



Om jag (1988) ändå hade lytt narkotikapolisen Stefans råd - att jag skulle skaffa ett anteckningsblock, att ha liggande vid telefonen! I många år, blev "Lapp-Lisas" roll istället min lott!

"Det dröjde tusentals år innan människan började använda papper och penna. Våra advokater önskar fortfarande att vi aldrig hade gjort det." (Citat Mignon McLaughlin)

Byssan lull.
musik: Traditionell
text: Evert Taube

Byssan lull, koka kittelen full,
jag, min stackare, har trenne problem*,
byssan lull, koka kittelen full,
jag, min stackare, har trenne problem.
Den ångesten är svår,
tungsinnet hänger kvar,
och datorn ej hjälper men stjälper.

Mot depression finns det medicin*. Nu har turen kommit till ångesten.
*Dock, det kan vara på sin plats med ett varningens ord - "
Barn till mammor som ätit antidepressiv medicin i slutet av graviditeten löper en fördubblad risk att födas med allvarliga lungproblem. Det bekräftas nu i en stor nordisk studie som omfattar 1,6 miljoner kvinnor och deras barn." (Sveriges Radios inlägg kl. 4, den 13 jan..)



 3:e bonaden från www.gamlabonader.se

SJÄLVFÖTROENDE KOMMER MED TIDEN, SA' MIN KLOKA MODER. Synd att "styvpappa" skulle komma att störa mig, hela hösten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0