Fynd på Citygross igår: Pågens röda smörgåsbox, samt 1 burk matjessill.

 

Ica-kurirens Matjessill med äppelsallad

4 portioner

Tillagningstid: 30 min.

2 äpplen
1-2 färska lökar
1 tsk ljus dijonsenap
1 dl lätt-crème fraiche
salt och svartpeppar
färskpotatis till kokning
300 g matjessillfilé [Burken jag köpte vägde 200 g, och kostade 6:95. Innehållet räcker till mig. "Styvpappa" ville ha en städerska, och inte en kokerska.]

  • Skala och tärna äpplena. Hacka löken. Blanda äpple och lök med senap och lätt-crème fraiche. Salta och peppra. Servera med nykokt färskpotatis och en knäckemacka.

Den fina smörgåsboxen hade jag ratat (spår av svart "olja", fanns på boxen), ett tidigare år. Nu, när "styvpappa" hade skaffat en likadan, dög den mycket bra. Jag hade i veckan (samt förra gången) ringt flera tfn-samtal, och fick nu belöning för den tid som jag hade lagt ner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0