Den malliga Liselott

Jag har tagit din lgh ifrån dig, väste den malliga Liselotte mellan tänderna. Hon hade då varit färdig m. utbildningen i c:a 1 halvår! Himmel, vilken karl kan ha gett ett sådant våp (i mina ögon) ett så stort ansvar!? Och denna kvinna vet ändå inte ett jota om hur människors psyke fungerar! Int' heller tror jag då att hon har någon livserfarenhet, int.. Sitta på höga hästar, o. missunna mig min pojk, det passar kanske henne. Än Magnus o. Ewa B då, som måste ha ljugit för att skydda sig själva. De hade jobbat på gården se'n året då Palme sköts, men se, hjälpa en fattig kvinna, det kunde de inte! Min mor hade de haft att göra med flera ggr, på Ashram. Ja ska vara ja, sa' Herren Jesus en gång, vad därutöver är, är av ondo. Jag var så fattig, att jag inte ens hade råd att köpa värdebevis t. min mobil, varför jag inte kunde lyssna av mobilsvaret. (Magnus o. Ewa hade varit nästan lika svåra att nå, som jag.) Min ena svägerska avrådde mig från att gå ute på gården, hela natten, för att leta efter "det förlorade fåret." Jag kunde bli överfallen, sa' hon. Jag hade dessutom nyss varit där, för att se till. Från tåget skickade jag sms t. gården, det fanns inte många kronor på kortet, kanske bara ören. Mina pengar var slut, e.-som jag hade blivit tvungen att hyra rum av en privatperson.

Kommentarer
Postat av: Sölvi

Hej..
Jag kikar rundt lite på olika bloggar,så hamnade jag här hos dej.
Tack för titten.
Ha det godt/Sölvi

Svar: Ha' det godt, i lige måde!
Ingifridh

2012-09-10 @ 20:00:26
URL: http://kristenbloggen.blogg.se/?tmp=276904

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0