Bikt

Kl. är 12:56, och det är dags för en ny bikt.

Igår förmiddag satt jag vid datorn till kl. 11!!! Därefter spenderade jag, tror jag, i stort sett endast tid på ett inlägg på bloggen, förutom att jag kollade sidor på gratisguiden. (Det sistnämnda gjorde jag sent på kvällen.)

Kl. 13 igår var jag hos tandläkaren, som endast tog ett avtryck. Avtrycket som togs 2002 eller senare, blev jag bestulen på. Jag kastade kanske pengar i sjön, hos tandläkaren igår - svårt för mig att bedöma.

Väl kommen hem till "styvpappa", saknade jag kisse, som jag nog släppte ut efter kl. 8. Jag satte mig att kedjeäta svenska punschpraliner, och drack lite té till. Omsider kom katten. Eventuellt åt jag lite kräm, innan jag gick att vila middag. Lunchen, rester från gårdagen, hade jag kastat i mig, innan jag gick iväg till tandläkarmottagningen. Kl. 18:05 ringde "styvpappas" vän, och meddelade, att han inte hade bilen, varför han inte kunde hämta möbeldelen, som skulle kläs om. Jag drog en lättnadens suck - kunde ju vara hemma och göra vad jag ville.

Efter kvällskaffet, satte jag mig framför TV'n, med läroböcker bredvid (som jag emellanåt läste i). Jag hade föreslagit "styvpappa", att vi skulle titta på Vetenskapsmagasinet, varför vi satte på TV2. [Katten utsläppt.] "Medicinkvinnan" hade tipsat om Svenska Hollywoodfruar, varför vi sedan slog om till kanal 3.

Var det Maria Montazami som ringde mig på 90-talet??? Varför gjorde hon det? Jag har dragit mig till minnes, att jag gav henne ett tfn-nr till en amerikan. (Det hade jag ingenting för!!!) Jag undrar om en amerikan inte hade ringt mig, och berättat om ett homestaging-jobb! Det kunde kanske ha varit jag, som hade varit med i TV-programmet, med mina barn! En av de tre kvinnorna var omgift för fjärde gången. Stackare!

Maria såg gammal ut, tycker jag, och hennes man var mycket snyggare!

MÅNDAG1

Jag hade satt väckarklockan på 7:45. Tog bussen till församlingshemmet, eftersom jag inte kände mig rätt klädd. Intog en gratis frukost. Vi var till slut 6 personer som satt kvar, när alla de andra hade gått, vid samma bord. En advokat, en teol stud, ett par från Skanör(?), "styvpappa" och så jag. När vi bröt upp, gick jag till expen, för att hämta en Bibel och en psalmbok, som prosten hade donerat.

"Styvpappa" och jag möttes på biblioteket, när jag hade varit på banken. Jag satte mig att läsa danska. En kort tid efter att styvpappa hade begett sig till en affär, promenerade jag hem, och här sitter jag nu. Ska äta lunch, och hoppas sedan, att jag kan studera flitigt.

Eftersom jag hade glömt nycklar, kom jag inte till "sillastaden" idag heller. Förresten hade jag inte pengar, att åka dit för! När jag väl har tagit mig dit, måste jag kanske stanna där!

"Styvpappa" anlände precis, och nu ska jag festa på en Danio!
Klockan är nu fem i halv tre!!! Tempus fugit, som sagt var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0