Att vara "kammarjungfru"/hushållerska hos en energi-tjuv.

På 90-talet ringde någon till mitt företag. Jag minns att jag tipsade om fenomentet energi-tjuvar. Jag UNDRAR om det kan ha varit självaste IngaLill Roos som ringde mig, men det verkar inte troligt. (I så fall skulle jag ha coachat en författare.) En psykolog har ju många fler tentakler ute, än vad en f.d. psykologstudent har! (Nåja, jag har i varje fall kvar mitt medlemskap, i förbundet, hur länge det nu varar - en ek. fråga, efter vad jag kan förstå.) 

På morgonen den 24 februari gjorde "styvpappa" det igen, han stal en stor portion av min energi! Detta gjorde han, genom att, som man brukar uttrycka det, "måla fan på väggen". "Fan" utgörs i det här fallet av ek. bekymmer. 


Annars heter det, i sången (Dagens visa 2001 augusti 12), att "Som din dag (är), så skall din kraft (ock) vara".

Lyssna på melodin: http://www.dagensvisa.com/karaoke/blott_en_dag.mid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0