Kåldolmar

Det tänkta Köpenhamnsbesöket den 18 september, blev inte av. Som kompensation besökte vi Restaurangskolan, och åt den dagens husmansrätt, kåldolmar. Vitkålen smakade lite bränt, tyckte jag. Mitt bordssällskap lade kålen åt sidan, på tallriken. En gång, ett tidigare år, när mitt självförtroende var bättre, klagade jag på kåldolmarna. Jag fick då in en portion, som jag var nöjd med.

Restaurangskolan har annars utmärkt mat. Betjäningen, skolans elever, är trevlig. Jag skulle gärna äta alla dagar på skolan, om jag hade möjlighet härför. I priset, 48 kronor(!!!), ingår sallad, bröd, måltidsdryck ock kaffe!!!

Jag betalade (själv) 488 kr hos veterinären samma dag. Då hoppas jag, att katten inte sticker (det tar en vecka innan hormonbehandlingen har full genomslagskraft), och jag får uppleva att jag s.a.s. har kastat pengarna i sjön. Jag kunde ju ha ätit 10 ggr på Restaurangskolan, för pengarna. Matsalen håller öppet 3 dagar i veckan - i 3 veckor (och 1 dag) kunde jag alltså ha njutit av maten.

Kisse fick ett nytt halsband, och en liten påse (500 g) Royal Canin Intestinal, som kostar 95 kr. "Styvpappa" drog något motvilligt upp pengarna ur fickan. Kisse har gjort som katten på nedanstående bild - tagit bästa platsen - i detta fallet i soffan. "Styvpappas" katt håller sig oftast på sin kant*!


Den 19 september kunde jag ha rest till "sillastaden", där en katt borde kunna trivas (men han hade nog fått stanna här). Min ene bror och hans fru envisades dock med att vilja komma på besök. Jag varnade dem för att de kunde få svininfluensan, men fick ingen reaktion på sms:et. Typiskt, att de ville komma denna dag, när det var Skapelsekonferens i Göteborg! Det var inte första året, som de gjorde så!

En annan katt, som "håller sig på sin kant":


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0