Packa "(styv)pappas" kontra min egen kappsäck. Falu rödfärg.

När "styvpappa" reser på klassträff - jubileum, tycker han att jag ska vara hemma hos honom, och (gratis!) passa hans katt. (Det skulle aldrig falla mig in, att sova ensam i hans hus.) Och jag som hade

anmält mig till något i DK! Jag säger som min salig mor, "alla tänker på sig, det är bara jag som tänker på mig"!

 Vidstående ryggsäck, står högt upp på min önskelista!

Leken Packa pappas kappsäck
Barnen sitter i en ring på golvet. Lekledaren vänder sig till ett barn i ringen och frågar "Nu ska pappas kappsäck packas, vad har pappa med sig"? Barnet svarar t ex "byxor". Sedan får nästa barn samma fråga och han eller hon hittar på nästa sak som ska packas och lägger samtidigt till det som sades innan, t ex "byxor och tröja". Så går frågan vidare tills alla blivit tillfrågade. När kappsäcken är full frågar lekledaren ett barn "När pappa packade upp kappsäcken, vad hittade han då"?. Barnet upprepar allt som packades utom det sista och så går frågan vidare tills kappsäcken är tom igen.
(http://www.kalasguiden.se/lekar/lekar-for-stora-barn-2/packa-pappas-kappsack-75.html)


Citat ur Efesierbrevet 6: 10För övrigt, bliven allt starkare i Herren och i hans väldiga kraft.

Och så saxar jag från Sara Löfgrens "Starkare":

Även om du tog tillbaka allt som du har sagt
Även om du grät och sa jag har aldrig känt såhär
Även om du sa förlåt för allt som du har gjort
Så skulle jag aldrig se åt dig igen jag svär
Om du lovade att ändra dig och bli normal
Om du sa jag kommer alltid att älska dig
Skulle det inte spela någon roll
För tro det eller ej men jag älskar inte dig

Du får stå kvar
För jag går nu
Ja, jag går nu

Och jag är starkare...
Det har jag lärt mig nu


Du brände dina broar när du sa det där
Som fick mig att förstå vem du egentligen är
Jag vet du bär en mask som du tror ingen ser
Och när du försöker le så ser vi den bara mer

Men du får stå kvar
För jag går nu
Ja, jag går nu

Och jag är starkare...
Det har jag lärt mig nu

Du har sårat mig mera än du tycks förstå
Men ett öga för ett öga, ja det heter väl så
Och du som tror på karma, och kallar dig lärd
Borde veta att i nästa liv blir du ingenting värd

Nej du får stå kvar
För jag går nu
Ja, jag går nu

Och jag är starkare...
Oh, oh ,oh

Du får stå kvar
För jag går nu
Ja, jag går nu

Och jag är starkare...
Det har jag lärt mig nu

Ordspråket säger att "Järn giver skärpa åt järn; så skärper den ena människan den andra."


Vad ska jag bjuda på till middag? Falukorv får det bli, för köttfärsen ligger i frysen. Valet står mellan
http://www.arla.se/Templates/PrintPage.aspx?id=17653&RecipeID=15841&NoHeader=1 och
http://www.tasteline.com/Print-pages/Print-Recipe/?recipeId=80723 kombinerat med http://www.tasteline.com/Recept/smal_currysas, eller
http://www.hj.egmont.se/Mat/recept/?RecipeID=7871 eller, slutligen,
http://www.menyse.com/3.13780/recept/korv-stroganoff-med-apple/

Vad
valde jag? Jo, det sistnämnda receptet. En liten orange paprika fick slinka med, tillsammans med den LILLA gula löken.

Korv Stroganoff med äpple - recept Bild lånad från www.menyse.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0