En del s.k. kristna är hycklare

En del s.k. kristna är hycklare, andra lever inte som de lär. Jag tänker på kvinnan på FA som varit gift två ggr, långvarigt förlovad med en annan man, och som nu är omgift med ytterligare en man. När hon gifte sig för andra gången, stack hon, istället för att åka på bröllopsresa, iväg med en man, av samma skrot och korn, till Norge! (Det sistnämnda har jag hört från en källa som jag betraktar som säker.)

Men jag då? Jag fick ingen man. Kunde inte kvinnan ha sparat en åt mig? Jag vill inte ha hennes begagnade, vem vet vad hon har gjort med dessa karlar!?

Ordspråksboken 30:20
Sådant är äktenskapsbryterskans sätt: hon njuter sig mätt och stryker sig så om munnen och säger: »Jag har intet orätt gjort.»

OK. Det är inte ens sak att två träta (om de gör det). En kvinnas träta är som takdropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0