"Hellre jagad av vargar, än älskad av dig"!

Kanske hinner jag undan ett odjur*
Ingen himmel bara helvete för mej
Hans har bara givit mej otur
Han älskade mej ej
*Sven(2), från Hbg, med giljotinen

Jag var köksan - han var tyrannen
Han var mitten - jag var bredvid
Jag har stuckit huvet i sanden
En alltför lång tid

Chorus:
Jag blir hellre jagad av vargar
Jag blir hellre ensam så jag säger nej
Hellre jagad av vargar -
Än älskad av dej

Jag ska skaffa nya kamrater
För dom gamla har tagit slut
Dom fick nog utav mina later
Och dina beslut

Chorus:
Jag blir hellre jagad av vargar
Jag blir hellre ensam så jag säger nej
Hellre jagad av vargar -
Än älskad av dej

(Fritt efter Orup)


Den 21 november ringde besserwissern Stina(2), gift med besserwissern Sven. Sven är en råttjägare, som har gått kurs i försöksdjurskunskap. Problemet är, att jag definitivt inte är någon råtta! Den 7 maj kom han till "styvpappa", och utsatte mig för olaga hot, egenmäktigt förfarande samt sexuellt ofredande. Det värsta av allt var "giljotinen", som lite liknar en cykellås (ett så'nt där i aluminium, ni vet), fast större. "Giltjotinen" använde han för att rubba min fruktsamhet! Sven Reichmann, röntgenläkaren, är förmodligen den rätte ägaren till "giljotinen". Jag såg en kopia i ett trapphus i en brf i Trbg i fjol, när jag jagade en stulen bokhylla. Hade Sven Reichmann inte blivit av med sin uppfinning i tullen, hade råttjägaren Sven inte kunnat göra livet surt för mig!

Enligt vad jag hörde 1988, hade en kvinna blivit förstörd i Trbg. Enligt uppgiftslämnaren ska detta ha skett på S:t Gertruds väg 3. I mitt stilla sinne UNDRAR jag, om råttjägaren Sven var framme, den gången också, även om adressen inte skulle stämma. Jag undrar vidare, om inte Sven, genom "styvpappas" försorg (och mitt troskyldiga, falska vittnesbörd), fick byta ID! Det borde han definitivt inte ha fått göra!

Jag skulle inte ha bett prof. NN lägga ett gott ord för Stina!
Skitåkaren Knut(3) hade antagligen ringt till råttjägaren med fru. Jag är inte värd ett vitten för dessa tarvliga människor. (Knuts och hustruns gemensamma bil blev förresten stulen natten till den 21 november. Det var rätt åt honom, tänkte jag!) Den dryge och högfärdige fd patienten FF(4) väntar ivrigt på att jag, inkräktaren, ska ge mig av.

Att det var tenta i faggorna för mig, rör inte "styvpappa" i ryggen. Eller kanske han tycker, att det är bäst att han lägger krokben i vägen för mig, ännu en gång!
Igår värmde jag Vinterpajen  i mikron. Den är riktigt god, med en sallad till! Jag är glad att jag skippade saltet, vid tillagningen.

Nu bär det förhoppningsvis snart av, hem till byen, för mig! Jag tar med mig kasslern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0