Öden

Tjänar det något till, att skriva av sig på sin blogg? Man riskerar kanske bara att få fiender? Jag SKULLE ANNARS VILJA skriva om den lille MALLIGE ÄCKELPETTERN, som förstörde flera år av mitt liv. Mannen jagade mig sedan 1987, och telefonterroriserade mig under ett antal år. Därvid  ringde han tre ggr per dag, varav han nästan regelmässigt väckte mig, sedan jag hade lagt mig för kvällen! (Han är en nattuggla, medans jag är en morgonmänniska.) VARENDA GÅNG jag besökte läkare (jag blev djupt deprimerad) hade han hört av sig till dem! FY F-N vilka dumma läkare, som lyssnade mer på psykopaten, än på mig! Det var så mycket jag inte fick för honom. Inte studera färdigt på min läkarexamen, inte arbeta, spela fiol, sjunga, skaffa barn mm. Det enda han gjorde, var att proppa mig full med bakverk, varför jag nu är tjock och däst! Kanske var det hans sätt att hålla mig kvar i "SPINDELNÄTET"! Jag ser mig själv som den vackra fjärilen, som gick i hans nät. Sedan sög han ut mig, och hjälpte, så ofta han kunde, därefter sina vänner och bekanta! Många är de timmar, som jag tillbringat med matlagning, i hans mörka kök! Jag har även tillbringat en hel del tid med min internetmobil, i jakt efter bra recept!


Jag skulle också vilja skriva om sjuksköterskan i Sthlm, som på 90-talet gav mig en spruta morfin, därför att jag hade fått ont i ryggen, och för att jag sedan skulle kunna avlägga sångprov! Det sistnämnda hade jag inte bett om att få göra, just då! Jag kunde ha strukit med på kuppen! Som väl är, klarade jag att ringa efter ambulans, annars vet man inte hur det hade kunnat gå! Denna sjuksköterska, ter sig för mig som en annan soc. psykopat, om än kanske inte lika utpräglad.

Iris DeMent Pack up Your Sorrows Lyrics:
No use crying, talking to a stranger,
naming the sorrow you've seen
Too many bad times, too many sad times
Nobody knows what you mean

Chorus:
But if somehow you could
pack up your sorrows
and give them all to me
You would lose them, I
know how to use them
Give them all to me

No use rambling, walking in the shadows,
trailing a wandering star
No one beside you, no one to hide you
and nobody knows what you are

(Chorus)

No use gambling, running in the darkness,
Looking for a spirit that's free
Too many wrong times, too many long times
Nobody knows what you see

(Chorus)

No use roaming, going by the roadside,
Seeking a satisfied mind
Too many highways, too many byways,
and nobody's walking behind

(Chorus)

(www.mp3lyrics.org/6C4 )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0