Brev till brorsan

Nu har jag slagit upp recept på 3 sorters köttbullar, från Norrmejerier. Italienska köttbullar, chiliköttbullar med paprika samt timjankryddade köttbullar. De sistnämnda brukar jag göra, i ugn. (Det är en konst att göra de nämnda köttbullarna i ugn.)                                                 

Jag steg idag upp när hemtjänsten hade varit här. KÄNDE MIG TRÖTT igårkväll - Hasse, som är 71, behöver inte lika mkt sömn (det lär vara så för äldre), dessutom är han en nattuggla. Jag har slarvat med sömnen i flera nätter. Igårkväll lade jag mig tidigt, så det gör antagligen inte så mkt, att jag vaknade när Hasse, runt kl 2, gick och lade sig. (Dessutom frös jag lite, i natt.)  Hasse sover alltid middag, om dagarna. Just nu ligger han och sover, jag önskar han kunde stanna där hela dagen (han stör mig, och beter sig underligt, upprepar då och då  meningar samt obskyra ord som "fisen", "skjajtis" och liknande)!                                                                                                    

Jag har ännu inte ätit frukost. Packat om diskmaskinen, och kört en stor disk. Bakat matmuffins, innehållande grahamsmjöl. Jag kom av mig, och fick ta allt ur ämbaret, för vägning - jag var osäker på huruvida jag skulle tillsätta ytterligare 2 dl vetemjöl, eller ej. Jag spillde också tid på att jag sprang ifrån, när jag hade lagt margarinklickar i muffinsjärnet, varför jag fick skölja detta. Innan jag nyss lämnade köket, hade jag tagit det kokta grötriset (6 dl ris) ur riskokaren. När ugen kallnat något, ska jag koka grötris i den.
  
Stackars Nissekatten vågar jag inte släppa ut, eftersom han var borta från em den 28 december, till c:a kl. 11:10, den 29 december. Nisse får p-piller, som veterinären skrivit ut. För c:a 1 år sedan bodde en person på Trelleborgs "Rosengård", som hade 10(!) katter. Djurvänner försöker nu placera ut alla kattungarna. Jag misstänker, att man hade tänkt placera ut Nisse också! När jag ätit frukost, bör jag kanske ta en långpromenad med Nisse, detta brukar ta nästan 2 timmar. Jag har tagit ut 300 g blandfärs i [ur] frysen, men det blir kanske grönsakspaj med broccoli och tomat, til middag. Ikväll är det ju trettonafton, det har du väl inte glömt. Det är exakt 8 år sedan jag kom till Hasse! Efter middagen behöver jag sova en stund, jag väger 103 kg, när jag borde vägt 64 eller 63, dessutom har jag ett mindre(?) fel på hjärtklaffar. Människor förstår inte, att jag lättare blir trött, än andra! (Dessutom är motionscykeln nerpackad, och jag har slarvat med att använda stegmaskinen, som annars hade kunnat ge mig lämplig motion.) SOM DU FÖRSTÅR, GÅR DET BORT MKT TID FÖR MIG, NÄR SKA JAG TENTALÄSA, IKVÄLL!?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ätit frukost på stående fot. Risgrynsgröt i ugnen. Varit ute 58 min., med Nisse-katten. Hasse uppstigen, GRINIG till tusen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0