Gästvänlighet

Romarbrevet 12:13
13 Tag(en) del i de heligas behov. Var(en) angelägna om att bevisa gästvänlighet.
(Svenska 1917)
 
Romans 12:13 Amplified Bible (AMP)
 13Contribute to the needs of God’s people [sharing in the necessities of the saints]; pursue the practice of hospitality.
 
Romans 12:13 The Message (MSG)
11-13 Don’t burn out; keep yourselves fueled and aflame. Be alert servants of the Master, cheerfully expectant. Don’t quit in hard times; pray all the harder. Help needy Christians; be inventive in hospitality.
 
[Jag var i onsdags i förra veckan nödig, och det var varmt i källaren, där jag befann mig. Jag var sysselsatt med flyttlasset, som kommit från sommarstugan. Eftersom jag visste att jag inte skulle orka ta fem trappor i ett huj, skyndade jag mig bort till frälsningsarmén. Detta tilltag skulle jag få ångra. För tredje gången stal man min eltandborste, och jag har inte råd att köpa en ny. Fd(?) storrökaren Lisbeth (anställd) kallade eltandborsten för förbrukningsvara! Tacka vet jag församlingshemmet. "Maria" upplyste mig om, att man inte där kastar besökandes eltandborstar, utan att man t.o.m. sparat tillvaratagna effekter i många år!]
 
Hebreerbrevet 13:2
2 Förgät(en) icke att bevisa gästvänlighet; ty genom gästvänlighet ha(va) några, utan att veta det, fått änglar till gäster.

 
1 Timotheosbrevet 5:8
8 Men om någon icke dra(ge)r försorg om sina egna, först och främst om sina närmaste, så har denne förnekat sin tro och är värre än en otrogen.
 
JAG HOPPAS MINA GOLFKLUBBOR FINNS DÄRHEMMA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0