Vem bestämmer!?

Psaltaren 119:122
Tag dig an din tjänarinnas sak, och låt det gå henne väl; låt icke de fräcka förtrycka mig.

Min sister-in-law bestämmer mycket. När hon var i min ena lgh, hörde jag henne säga, att någons hjärta skulle stannas (för en stund, antar jag). Tänk att kunna bestämma så mycket! Hoppas inte bestämmanderätt av detta slag, kommer att drabba mig, eller någon av mina nära/kära!

Det är märkligt, jag är myndig, men det är andra som bestämmer det mesta. Jag får inget jobb, men jag söker inte heller något. Varför? Jag har så mycket annat att göra. Vidare, det man inte vet, det har man inte ont av. Om jag visste, att jag inte kunde få något jobb, skulle jag vara ledsen. Genom att inte söka jobb, slipper jag upptäcka, att jag blir kasserad! Arbete befordrar hälsa och välstånd. Varför får jag, som hade så lätt för att få jobb när jag var yngre, inte lika lätt jobb nu!?

Vissa av mina släktingar vill bestämma, var jag ska bo. Jag talade om för svägerskan, att hon inte skulle kunna få mig till att stanna i en "övernattare", som jag liknat vid en cell! Om jag nu inte blivit motarbetad i många år, hade jag förmodligen haft jobb. Då hade jag kanske kunnat välja var jag helst ville bo. Varför ska jag, som blivit motarbetad, inte få bo så att jag trivs!? 

Exploaterad redan som barn, missförstådd i vuxen ålder, förtalad i många år, utnyttjad av en 17 år äldre man. Denne såg som sin mission, att sätta mig på plats. Detta började han med redan 1987! När jag nu inte haft mens sedan den 7 maj, tycker han det är dags att kassera mig helt!

Har någon skickat mail till polisen? Jag har gjort det flera ggr, men det är tveksamt, om jag kommer att göra det fler ggr. Allt som oftast får jag inget svar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0