Narcisisten, härstammande från Hjärup.

Den mallige "styvpappan" har nyss fått ett vredesutbrott. Ju mer man vet, desto mer inser man sin begränsning*, sägs det. Detta gäller verkligen inte "styvpappa"! Fradgan stod ur munnen på honom, han darrade och han skrek! ["Vilken intelligent dumskalle som helst kan göra saker större, mer komplexa, och mer våldsamma. Det kräver en dos genialitet, och en hel del mod, att göra det motsatta". - Albert Einstein] Jag fick lite ont i hjärtat, det sitter i än. Köp ögonsalva, sa' jag till honom. (Uppenbarelseboken 3:18) Varför har denne lille "intelligente(?) dumskalle**", Gest(a)-po-lis (han har i många års tid spionerat på mig, gästen) så stort inflytande!? Varför skulle han få forma återstoden av mitt liv!?
*"Skillnaden mellan geniet och dumheten är att geniet har sin begränsning". - Torvald Gahlin
**ålahue=okänslig dumskalle; Skåne (Welinder, Parlör för skånsk resa)

"In kommer far, full som han var, drämde sin task i bordet…" Om han hade varit full, då hade han haft den ursäkten. Men det var han inte!


Varför går jag här? Jag har då sannerligen inte lust att kasta mina pärlor för svin, längre!

In kommer far
Mel: Å jänta å jag

In kommer far, full som han var,
drämde sin task i bordet.
Efter kom mor, gorma och svor,
undra vad fan han gjorde.
Ska du förstöra pillevicken din
som du ska köra upp i fittan min.
Katten han sket, ungarna skrek
och farfar han stod och runka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0