Sara var 90, Susan 57!



Susan, 57, trodde hon hade cancer.

57-åriga Susan trodde hon hade cancer - var gravid

Expressen Susan Tollefsen, 57, fick beskedet att hennes växande "knöl" kunde vara äggstockscancer.
Det visade sig att hon i själva verket var gravid.
- Det är [var] ett mirakel, säger Susan.

Susan Tollefsen befarade det värsta när hon uppsökte sjukhus för att kontrollera en växande ”knöl” på magen.
Läkarens besked: Möjlig äggstockscancer.
Hon började gråta när hon väntade på ytterligare undersökningar och röntgen.
– Jag låg på britsen och tänkte: Jag kommer att dö, säger Susan till Daily Mail. 

I stället fick hon ett annat besked: ”Grattis, du är gravid i 30:e veckan.”.
– Jag var mållös. Jag kunde inte tro att det var sant när han visade mig röntgenplåten och sa: ”Här är huvudet, här är armarna och här är benen.” Jag blev ännu mer chockad när de sa att jag redan var i 30:e veckan. 

Susan Tollefsen, 57, och hennes elva år yngre partner Nick Mayer, hade försökt få barn med konstgjord befruktning, men misslyckats.
De drabbades av ett missfall och gav upp drömmen om att bli föräldrar.
När Susan fick beskedet om att hon skulle bli mamma så hörde hon bara läkaren säga grattis.
– Jag tänkte, vilket fruktansvärt sätt att meddela att jag drabbats av äggstockscancer, säger Susan. 

Sambon Nick blev lika överraskad som Susan. Han befarade att hustrun drabbats av cancer.
– Jag sa, ”Sätt dig ned, jag ska koka dig en kopp kaffe, du kommer att behöva den. Jag är gravid”, säger Susan.
– Först blev han chockad, sedan började han gråta. Han är [var] överlycklig. Det var det sista vi hade förväntat oss. 
Slut citat (av Robert Börjesson)


Susan var 57 när hon fick sitt första barn, i dag är hon 59 och vill ha ett andra barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0