Två timmar med rätt läkare.

Den 16 eller 17 juni (repris), såg jag "En bok - En författare", med Åsa Nilsonne (psykiater och prof. i med. psykologi). Det var mycket störningar, under sändningen, där jag befann mig. Programmet sändes ursprungligen i februari, och kan fortf. laddas ner på http://www.ur.se/play/155978 Författaren talade om den förlamande känsla, som en individ, som har mycket på agendan, kan drabbas av! Precis vad jag behövde höra! Tråkigt att jag inte hörde detta långt tidigare!

Jag sätter upp en bok på min önskelista, nämligen

Det var nog inte denna läkare, som 2002, i sb med en föreläsning, bad att få ett av min "alster" - en sida ur min loggbok.

Snart kommer "styvpappa" hem från tandläkaren, och fortsätter att "måla fan på väggen". Han gör så, att berget av papper ser ännu större ut! Jag gör bäst i att ta mig härifrån, innan jag, på nytt, får "ormens" gift i mig! 

8Då sade HERREN till Mose: »Gör dig en orm och sätt upp den på en stång; sedan må var och en som har blivit ormstungen se på den, så skall han bliva vid liv.»

    9Då gjorde Mose en orm av koppar och satte upp den på en stång; när sedan någon hade blivit stungen av en orm, såg han upp på kopparormen och blev så vid liv. (4 Mosebok 21:8, 9 (Svenska 1917))


Psaltaren 84:10, 11 (Levande Bibeln)

 10Gud, vår försvarare och vår sköld, välsigna den som du har smort till din kung.

 11En enda dag i ditt tempel är mer värd än tusen dagar någon annanstans! Jag vill hellre vara vaktmästare i min Guds tempel än att bo tillsammans med de ogudaktiga.

Psaltaren 84:10, 11 (Svenska 1917)

10Gud, vår sköld, ser härtill, och akta på din smordes ansikte.

    11Ty en dag i dina gårdar är bättre än eljest tusen. Jag vill hellre vakta dörren i min Guds hus än dväljas i de ogudaktigas hyddor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0